OTR 2017

otr-facebooklinkimage

OTR 2017 – 12 februari 2017

De stichting Historische Motor GP Eext organiseert op zondag 12 februari 2017 haar jaarlijkse off-roadrit. Het parcours van de off-roadrit is bijna volledig vernieuwd en 50 Km lang en wordt uitgezet over verschillende terreinen. Spectaculair zijn natuurlijk het enduropark en de zandafgraving die wederom in het parcours is opgenomen. De route is duidelijk aangegeven en op oversteekpunten staan officials het verkeer te regelen.

Voorinschrijving

U kunt zich van te voren aanmelden. Vul het inschrijfformulier in op de site. Dit formulier kunt u na invullen afdrukken en ondergetekend meenemen. Wanneer u een dagverzekering nodig heeft, kunt u dit formulier . Deze drukt u af en neemt u ingevuld mee op 12 februari. Het voordeel van, voorinschrijving is, dat je een ingevuld formulier hebt, maar dat de organisatie je, ook alle laatste info tijdig zal mailen, bijvoorbeeld bij verkeersmaatregelen en/of afgelasten evenement door weersomstandigheden.

Kosten

De kosten voor deelname zijn 20 euro. Een dagverzekering kost 15 Euro. Aan de off roadrit in Eext kan iedereen die in het bezit is van een MON off road pas, start- of trainingsbewijs deelnemen. Heb je deze niet, geen zorgen, dan kan je deelnemen op basis van een dagverzekering. Wel moet je in het bezit zijn van een geldig rijbewijs en een motor met kenteken en verzekering. Ook is het mogelijk op de dag zelf een WA + PO dagverzekering af te sluiten, kosten hiervoor zijn €20,-. Formulieren hiervoor zijn aanwezig bij de inschrijving.

Quads worden dit jaar toegelaten. De start van de quads is om 10.30 uur.

Motoren: Alle gekentekende offroadmotoren die een GOEDE geluiddemper hebben

Quads: Alle gekentekende quads (geen landbouwquads) die een GOEDE geluiddemper hebben.
Deelnemen met een quad kan alleen als je vooraf hebt ingeschreven. Er nemen maximaal 150 quads deel.

Verzekering: Er wordt gereden volgens het MON- reglement, d.w.z. dat een KNMV OTR-licentie niet aangeschaft hoeft te worden (wel een MON-dagverzekering tenzij je over een MON licentie beschikt). Dagverzekering kost 15 euro.

Adres: Gieterstraat te Eext (Start/finish/inschrijving)

Geluidscontrole Voor de inschrijving wordt dit jaar weer op geluid gecontroleerd. Maakt je motor opvallend veel herrie dan is de kans groot dat je er tussenuit wordt gepikt voor geluidscontrole. De consequenties zijn dan voor de deelnemer. We weten allemaal dat een off road motor geluid maakt maar er is een verschil tussen geluid en asociaal veel herrie. Personen die een motor hebben met een “verkeerde” uitlaat weten dat zelf meestal maar al te goed. Zet er dus bij twijfel een dB-killer in. Dat maakt net het verschil.

Denk aan een milieumat tijdens tanken en reparaties!!

Nog even wat informatie over een aantal belangrijke punten.

Keuren en betalen

Bij aankomst in Eext, volg de onderstaande stappen:

  • Online inschrijving (zojuist gedaan)
  • Print je inschrijfformulier uit, en onderteken deze
  • Dagverzekering afsluiten? Print het dagverzekerings formulier, en vul deze in. Onderteken beide vellen!
  • Wacht tot 12 februari, en reis af naar Eext (met een volle tank)
  • Bij aankomst ga je met je formulieren naar de motorkeuring
  • Door naar de inschrijftent om de veiligheidsvideo te bekijken (onder het genot van een kop koffie)
  • Betalen (Pinnen kan ook, maar kost €1,- extra!) en ontvangst startbewijs
  • Genieten!

 

Laatste update via e-mail

Als je, je via de site van te voren aanmeldt houden we je per e-mail op de hoogte van belangrijke informatie!

 

Parkeren

Parkeren kan dit jaar op de nieuwe locatie aan de Gieterstraat in Eext.

 

Starttijden

Secretariaat open 08.00 uur
Start motoren 09.30 uur
Start quads 10.30 uur
Laatste ronde 14.00 uur

Bij start/finish is er gelegenheid om iets te eten of te drinken. Ook is er een tankstation vlak aan de route gelegen (dit staat aangegeven). De rit in Eext wordt georganiseerd onder de MON vlag.

Een paar belangrijke punten:

  • Rij nooit in tegengestelde richting
  • Ga niet zomaar stilstaan op smalle onoverzichtelijke plaatsen
  • Rij niet boven je eigen kunnen
  • Denk aan de vermoeidheid, zeker de tweede ronde als het parcours zwaarder is geworden.
  • Kijk zelf goed uit bij oversteken “jij bent verantwoordelijk, niet de vlaggenist”

 

Beste gebruikers van de onverharde weg…

Ecologie en respect voor de natuur en leefomgeving zijn niet meer uit de media en de gedachten van de gewone burger weg te slaan en daar is niets mis mee, integendeel. Het wordt wel tijd om eens een onderscheid te maken tussen natuur-liefhebbers en natuurextremisten want, zoals we allen weten, is extremisme nergens goed voor!
Daar waar de eerste groep wil genieten van de natuur, wil de tweede groep diezelfde natuur afschermen voor Jan- publiek en er een privé-aangelegenheid van maken, enkel ten behoeve van een kleine groep gelijkgestemden. Laat ons eerlijk zijn: iedere gebruiker van onverharde wegen wil op zijn eigen manier de pracht van de natuur beleven. Of dit nu te voet, op de fiets, te paard, met de 4×4, quad of enduro-motor gebeurt, iedereen heeft uiteindelijk recht op zijn stukje van de weg zolang het met onderling respect en respect voor net die prachtige natuur gebeurt. Het kan dan ook niet dat één groep de onverharde wegen (die nota bene openbare wegen zijn) voor zich gaat opeisen en zelfs gaat trachten ze te verbieden voor andere groepen gebruikers. Het kan nog veel minder dat hiervoor de grote noemer ecologie en milieu misbruikt wordt. Dit gebruiksrecht is waar CodeGroen voor opkomt . Door te bemiddelen en desnoods actie te voeren, willen we de rechten van alle gebruikers vrijwaren zodat iedereen zijn hobby in vrijheid, maar mét respect voor de anderen, kan beleven.

 

De 10 geboden

  • Gebruik alleen onverharde wegen die zich ertoe lenen.
    Hou rekening met het gebruikte verplaatsingsmiddel en het moment in functie van drukte en gebruik door andere recreanten
    : Mijdt een veldweg met een motorvoertuig als daar bvb. een wandeltocht doorgaat. Quads horen niet thuis op smalle voetwegen….
  • Blijf op paden en wegen. Begeef u niet buiten of naast bestaande wegen en paden.
  • Maak er geen wedstrijd van, wedstrijden horen thuis op permanente omlopen. Wedstrijden in de natuur kunnen tevens
    uzelf en andere in gevaar brengen.
  • Hou rekening met omwonenden en andere recreanten.
    Ga geen rondjes draaien met motor voertuigen in dezelfde buurt.
    Wees hoffelijk ten opzichte van andere weggebruikers, verminder
    uw snelheid en hou desnoods halt. Wees voorzichtig in de buurt van paarden,deze kunnen opschrikken. Ga verantwoord aan de kant staan en leg uw voertuig stil,laat ruiters en dieren passeren en vervolg dan uw weg.
  • Respecteer natuurreservaten, privé domeinen en landbouwgronden. Heb ook respect voor andermans goed: oa. landbouwgewassen, voortuintjes, afsluitingen…
  • Respecteer de staat van de wegen en paden. Maak van een veldweg geen ‘permanent’ circuit. Trek geen ‘sporen’ in aangelegde wandelpaden. Maak de weg niet breder dan hij is (bvb. rond waterplassen… )
  • Maak niet te veel lawaai. Lawaai is dé nummer één van de klachten! Stoor de omgeving niet met overbodig lawaai! Aanpassingen aan uw rijtuig zodat die meer geluid veroorzaken zijn uit de boze.
    Plaats uitsluitend gehomologeerde dempers.
  • Pas uw rijstijl en uitrusting aan uw omgeving en omstandigheden aan. Wees dubbel voorzichtig bij het passeren
    van wandelaars met kinderen of dieren. Hou rekening met waterplassen en stofwolken bij het passeren van andere weggebruikers.
  • Respecteer de wetgeving. Maak alleen gebruik van voertuigen die voldoen aan de wettelijke normen. Wij zijn geen “outlaw’s”, gedraag u ook zo!
  • Zorg ervoor dat u een correct verzekerd bent. Zorg dat u steeds een geldig groen verzekeringsbewijs bij
    hebt, een motorvoertuig dat onverzekerd gebruikt wordt
    op de openbare weg kan verbeurd verklaard worden!

En vergeet niet:

Groeten kost geen geld !!

teubennieuw
HS_Mulders_Motoren
famennegaeext
okkennieuw
dwcprint
HS_VHC-ActiFood
arhabe
kamphuislastechniek
Delftechniek
Bus
Boerma
Wagenborg
Oosterhuis
Jumbo Abbas
logo exclusief adresbalk
Kamping
Hoornstra
Mulder mechanisatie
Boter
Dodde
Show Buttons
Share On Facebook
Share On Twitter
Hide Buttons